Dnes jsem se rozhodla naprosto odvázat a napsat na blog článek, který tu ještě nebyl. Ráda bych se s vámi podělila o mé nejtajnější ces...

Seznam všeho, co NUTNĚ musím zažít na cestách!

čtvrtek, června 04, 2015 Unknown 8 Comments


Dnes jsem se rozhodla naprosto odvázat a napsat na blog článek, který tu ještě nebyl. Ráda bych se s vámi podělila o mé nejtajnější cestovatelské sny. Garantuji vám, že o spoustě z nich netuší ani mí přátelé.

1. Zkusit si (alespoň) na měsíc život digitálního nomáda
Už jste někdy slyšeli o digitálních nomádech? Pokud ne, tak jde zjednodušeně o lidi, kteří pracují a cestují zároveň. K práci potřebují většinou jen počítač a internet, takže ji mohou dělat odkudkoliv. Proto se tito lidé jednoduše sbalí a odjíždějí například do Thajska, kde jsou nižší náklady na život než v ČR. 

2. Vydat se na cestu za kulinářskými zážitky
Miluji indické, thajské a mexické jídlo. Poslední dobou jsem se zbláznila především do červených fazolí, které bych mohla jíst od rána do večera. Proto chci podniknout kulinářské výpravy ve stylu "nasáčkuj se k domorodcům, domluv se a nechej se od nich učit vařit." Prostě viva la kurkuma, cumin, kari a chilli! 

3. Vycestovat s workaway na švédský sever a naučit se jazyk
Tenhle nápad mám v hlavě několik měsíců a nemůžu se ho za žádnou cenu zbavit. Tak lákavá je pro mě představa vycestování s workaway. Představuji si tu krásnou a drsnou severskou zemi, osadu jen s několika málo obyvateli a uprostřed toho sebe, jak se snažím naučit švédsky a v mezičase se například starám o smečku tažných psů.

4. Zažít bombastickou exotickou letní dovolenou
Stejně jako zimu a sever miluji (už) také léto a jih. Jednou bych chtěla zažít pořádnou dovolenou u moře. Mým favoritem je rozhodně ostrov Bora Bora. 

5. Vydat se za polární září
Jak nečekané, že? :) Vidět a zažít polární zář je můj velký sen už dlouhá léta a strašně moc doufám, že ji uvidím co nejdříve.

6. Zažít polární noc a den
Já vím, doopravdy se nezapřu. Sever, sever a zase sever. Ale bez hluboké lásky k němu by Stezky polárního vlka nebyly tím, čím jsou. Velmi toužím zažít polární noc a polární den. Pokud se rozhodnu splnit si cestovatelský sen číslo tři, je velmi pravděpodobné, že se mi povede odškrtnout také pětku, šestku, a jak si sami za chviličku přečtete, také sedmičku.

7. Zažít severské oslavy letního slunovratu
Letní slunovrat a jeho oslavy se ve Švédsku nazývají midsommar. V severských zemích bych tyto svátky chtěla zažít, protože tyto tradice mají velmi silné pohanské kořeny a oslavují jeden ze základních elementů života - Slunce.

8. Přespat uprostřed zimy v kanadské divočině...
...a nenechat se sežrat medvědem. Jednou bych také velmi ráda otestovala své vlastní limity a chtěla zažít něco opravdu extrémního. Zkusit přespat uprostřed zimy v divočině mi přijde jako zajímavý nápad.

9. Pozorovat vlky ve volné přírodě
Jeden z nejobtížněji realizovatelných snů. Navzdory zažitým představám o krvelačných bestiích, které napadají lidi, jsou vlci opravdu velmi plachá zvířata a setkat se s nimi je takřka nemožné. Pozorování těchto impozantních šelem dělá problém i zkušeným vědcům. 

P.S. Pokud se vám líbí můj blog a chcete veškeré novinky z první ruky, lajkujte moji FB stránku.  

8 komentářů:

  1. slovo digitální nomáda jsem nikdy neslyšela, až teď, ale teda taky bych to chtěla vyzkoušet a cestu za kulinářskými zážitky taky hodlám jednou podniknout, tak přeju hodně štěstí při plnění všech snů :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně tvých snů se mi líbí - hlavně ten kulinární výlet a sever (i když bych asi neměla chuť být až tak extrémní a riskantní :)
    Držím palce, ať ti to všechno vyjde. Sny jsou od toho, aby se plnily. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Osobně se mi severské země líbí a možná více než některé tropické.. mám takový jeden sn, že zažiji zimu a Vánoce ve Švédsku. O oslavách jsem uuslyšela a jelikož jsem spíše pohan než křesťan, ráda bych okusila něco takového... :)

    OdpovědětVymazat
  4. ten první bod... o tom jsem už slyšela a také se mi to líbilo :)) to může být super... cestovat a přitom si vydělávat :)) přeji ti, aby se ti sny splnily!! :))

    OdpovědětVymazat
  5. Jak to tak čtu, tak máme velice podobné plány, vlastně úplně stejné :) Všechny Tebou jmenované zážitky mě taky velice oslovují! Třeba (snad) se nám tyhle sny splní a budeme se moct podělit o své zážitky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Konečně někdo, kdo nemá rád jen jižní země, ale i ty severní! :D Jsem jsem spíš severní typ - právě Švédsko mě hodně láká a pak moje milovaná Velká Británie. ♥ Pak mám slabost pro Francii a myslím, že bych zbožňovala Egypt,ale ten kvůli kultuře. Já ty horka nemusím.

    OdpovědětVymazat
  7. V Kanadě je volně žijících vlků ještě poměrně dost, takže vlastně můžeš spojit osmičku a devítku dohromady ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Rád bych se zeptal, jak to workaway funguje?

    OdpovědětVymazat