Rainbow Rowell - Eleanor a Park Láska dvou teenagerů, to je námět knihy Eleanor a Park od americké autorky Rainbow Rowell. Opravdu jedn...

První láska provoněná vanilkou

neděle, prosince 07, 2014 Unknown 2 Comments

Rainbow Rowell - Eleanor a Park
Láska dvou teenagerů, to je námět knihy Eleanor a Park od americké autorky Rainbow Rowell. Opravdu jednoduchý příběh, ale stačí, aby zaujal. Jaktože to stačí? To proto, že na první lásku se nezapomíná.

Eleanor nastupuje do nové školy, což běžně zahrnuje také cestu autobusem. A právě zde se Eleanor poprvé setkává s Parkem, klukem, který ji nechá jako jediný sedět vedle sebe. Z nenápadného okukování a půjčování komiksových časopisů se beze slov stane láska. Jenže Eleanor a Park to nemají lehké. 

Eleanor je zrzavá, pihatá a při těle. Často také nosí nepadnoucí oblečení a místo parfému používá vanilku. Její rodina je velmi chudá, především kvůli tomu, že Eleanořin nevlastní otec je alkoholik. To dívku pasuje do pozice absolutního outsidera, což se projevuje na jejím sebevědomí. Park ji ale přes to všechno miluje. A jak nakonec dopadne jejich láska? Každý doufá, že ta první mu vydrží na celý život. Realita ale často se sny totožná nebývá.

Eleanor mi moc připomíná mě samotnou, když jsem byla mladší. Myslela jsem si, že jsem ošklivá, že nosím nemožné hadry, styděla se za svou "rozvrácenou" rodinu. Stejně tak jako Eleanor. Dnes, s odstupem času, vidím vše jinak. Kniha mě svým příběhem dojmula, donutila vzpomínat... A usmívat se.

Eleanor a Park je netradiční young adult kniha. Žádné čarodějky, sirény nebo upíři. Žádné vymoženosti dnešních teenagerů. Prostá, jednoduchá a upřímná knížka, nad kterou nostalgicky zavzpomíná každý. Nejen na svou první lásku, ale také na komiksy nebo na přehrávání kazet s hudbou. 

Hodnocení: 85%

Děkuji knihkupectví Neoluxor za dodání recenzního výtisku.

2 komentáře:

  1. O této knize neslyším poprvé, tuším, že jsem četla taky nějakou recenzi. Musím se podívat, jestli to nemají v knihovně, zaujala mě námětem i obálkou. :)
    Marky > little-me.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marky,

      určitě si ji přečti, je hodně dobrá a pro mě to bylo dost velké překvapení :)

      Zuzana (Stezky polárního vlka)

      Vymazat